maandag 16 maart 2020

Wild Garden

Goedemorgen allemaal,

Vandaag weer een project van mij hier op het Kimya blog.
Ik maakte dit project voor een jarige vriendin die wel van groene vingers houd.

Het project is gemaakt met het papier van Craft o Clock "Wild Garden" een super mooi papiertje wat echt bij mijn idee paste!


Het project bestaat uit 2 delen, een mapje en een bakje met daarin zakjes bloemzaad, kleine journals en stekers die je bij je gezaaide bloemetjes kan steken.


Het mapje is gemaakt van kraft cardstock, de slotjes had ik nog liggen en vond ik wel erg tof om op dit project te gebruiken, voor de rest heb ik de voorkant rustig gehouden, het papier is zo mooi en heeft echt niet veel nodig!! De tekst strip is van Tim Holtz, en soms moeten we allemaal een beetje herinnerd worden aan deze quote! In de hoek nog een mooie bloem van Little Birdie met daarachter een stukje jute en een klein kraft labeltje waar ik een tekst op stempelde.


En zo ziet het mapje er opengeslagen uit, langs de onderkant een pocket met daarin een enveloppe die ik zelf maakte met het enveloppe punch bord, in het midden een waterval van envelopjes, dit zijn de kleinere actie envelopjes in parelmoer, ik kreeg er een aantal van Femke mee om er wat moois mee te maken, en zie hier lol! De waterval sluit dmv een strook papier waar een magneetje onder zit.
De  boven kant is de klep en daar stempelde ik alleen wat "koffie vlekjes" op, en plakte ik een kaft vaandel waar ik weer een tekst op stempelde.


Langs de onderkant nog een mini envelopje waar ik een satijnen strikje op plakte.


De enveloppe in de pocket heb ik dus zelf gemaakt, in de enveloppe wat blaadjes koffie papier als cadeautje en een paar prijslabels die ik ook met koffie bewerkt heb.


Zoals ik al zei sluit de waterval met een strook cardstock, hier kan je zien hoe mooi de afbeeldingen zijn op het design papier *zucht in love*, het heeft dus echt niet veel nodig en ik plakte er dan ook alleen een hartjes kraft label met daarover een mooie bloem op.


De waterval zelf, ik heb de envelopjes allemaal dicht geplakt en aan de boven kant weer open gesneden, zo kan er ieder envelopje nog een kaartje geschoven geworden.
Ik heb alle envelopjes gerild en achter elkaar geplakt zodat er een waterval ontstaat.
ik heb alle envelopjes beplakt met design papier en er her en der wat verjaardagswensen op gestempeld.






Mooi is dat papier hé!!
Onder de waterval heb ik nog een pocket gemaakt, hierin een envelopje met een kaartje erin waar ik de verjaardagswens op schreef, ook past hier hier eventueel een cadeau kaartje in.



In de envelopjes dus kaartjes die ik aan de ene kant beplakte met design papier een aan de andere kant met koffie papier, dit heb ik eens op een ochtend toen ik me verveelde uitgeprobeerd en  ik vind het me goed gelukt is, op You Tube zijn verschillende tutorials te vinden over hoe je dit zelf kan maken.
Op de kaartjes kun je persoonlijke boodschappen schrijven of wat foto's plakken net wat je zelf leuk vind!




En dan het bakje, het is een hard kraft doosje waar ik van kraft cardstock een achterkant in maakte.
In het doosje zitten kleine journals en zakjes bloemzaad, en ik maakte er dividers in. 
Een setje stekers wat bij je gezaaide zaadjes kant steken vond ik in het tuin centrum en vond ik erg origineel erbij.
Op de voorkant de titel van deze papier lijn past er goed bij hé, hihihi.
Ook weer zo'n mooie bloem met en strik van hemdcord erachter, en een klein handmade knoopje. 


De stekers worden bij elkaar gehouden met 2 soorten lint, ik knoopte er met hemdcod nog een kraft label aan waar ik een tekst op stempelde, het geheel is afgewerkt met een satijnen strikje.


De dividers en de zakjes bloemzaad.
Weer eigenlijk alleen gebruik gemaakt van het mooie papier.


Van de plaatjes die bij het papier zitten en wat koffie papier maakte ik een aantal kleine journals.

        

Ook dot ruitjes papier heb ik dis bewerkt met koffie, een beetje vintage look krijg je dan ik hou der van.

De jarige vriendin heeft dit ondertussen gekregen en was er erg blij mee!

Natuurlijk ben ik ook weer erg benieuwd wat jullie ervan vinden, ik lees jullie reacties graag!

Lieve groetjes,






1 opmerking:

Bedankt voor jullie reactie ik lees ze altijd met veel plezier!!!
Lieve groetjes Sandra