zaterdag 26 februari 2011

Derwent Inktense

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij, het is alweer een tijdje geleden maar het ontbreekt me een beetje aan tijd om kaartjes te maken.
Ook bleef ik een beetje klungelen met de aquamarkers op de en of andere manier lukte het me maar niet om hier mee te werken, dus ben ik een beetje gaan rondneuzen voor iets anders, de derwent colorsoft heb ik ook al gehad maar mijn persoonlijke mening is dat de afbeelding wat flets werd en ik kreeg altijd hoofdpijn als ik wat langer bezig was van de "geurloze" terpentine.
Dus toen heb ik de derwent inktense uitgeprobeerd, eerst via marktplaats een doosje van 12 stuks goedkoop op de kop getikt en ik moet zeggen ik vind ze ideaal, het is potlood maar als je het uitwast met een waterpenseel dan wordt het net inkt en geeft het een hele heldere kleur, ik was dus meteen om en tada....... vandaag de doos van 72 stuks binnengekregen.


Ben er zo blij mee!! Ik ben meteen begonnen aan een kleurenkaart, het papier wat ik heb gebruikt voor de kaart vind ik niet echt geschikt voor deze potloden maar voor de kleurenkaart is het goed genoeg het gaat erom dat je de juiste kleuren bij je designpapier kan matchen.

Ook ben ik natuurlijk als proef begonnen met wat afdrukjes in te kleuren en ik moet zeggen ik vind het resultaat erg mooi, maar oefening baart kunst natuurlijk en deze potloden kun je ook weer op verschillende manieren gebruiken, rechtstreeks op papier en dan uitwassen, via een wit bordje of tegeltje (dan worden de kleuren wat milder), of met je waterpenseel van de potloodpunt wat opnemen om accent aan te brengen, de foto,s zijn niet helemaal scherp en de afdrukjes zijn ook nog niet helemaal klaar.




De aquamarkers zijn dus voor mij verleden tijd, ik vind dit toch echt prettiger om mee te werken.
Ik heb ze inmiddels verkocht via marktplaats.

Zo dat was een lang bericht maar ik vond het leuk om met jullie te delen!!
Ook aankomende week zal ik niet veel tijd hebben om kaartjes te posten, moet van de week nog werken en we gaan ook nog een paar daagjes weg, maar ik ga mijn best doen!!
Groetjes en nog een heel fijn weekend!!!

Sandra

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk om het allemaal te lezen, want ik werk zelf ook heel weinig met de derwent, vind het te soft overkomen. Je afdrukjes zijn super ingekleurd!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi

    ziet er goed uit!

    ik werk met derwent en distress maar deze zien er ook erg mooi uit!

    gr regina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sandra,
    Gelukkig bestaat marktplaats toch he.
    Ik heb hier ook nog de derwent coloursoft liggen, maar ik vind die ook veel te flets van kleur. Dit ziet er echt véél beter uit!
    En zo te zien lukt het je wel.
    Groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sandra,

    Dat ziet er goed uit hoor! Het blijft toch een beetje lastig met inkleuren, vind ik. Zelf heb ik dan wel de Derwent coloursoft, tot nu toe ben ik tevreden, maar ik ben nog niet zo lang bezig. Ik kan me voorstellen dat je blij bent met je nieuwe potloden. Als ik iets besteld heb kan ik niet wachten totdat het binnen komt, dan ben ik zo blij als een kind, hihihi. Nou, veel plezier met je aankoop en fijne dagen aankomende week!

    grrrrrrrrrrroetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie ik lees ze altijd met veel plezier!!!
Lieve groetjes Sandra